21 maj 2013

Som att kasta sig utför ett stup.

Skriv till mig för att jag ber dig.
Skriv ditt.
Skriv grånade bryggor, längtans segel,
skriv varma tårar på box.
Skriv skärgård, skriv storm, skriv mörker.
Skriv torgens förändring, modet du drivs av,
skriv hoppet du anar i natt.
Skriv tegel och trä.
Skriv ungdomlig rädsla,
skriv åren som gick för fort.
Skriv nuet som blivit skevt.

Skriv kärlek, skriv saknad.
Skriv mitt.

Om ingenting annat blir, andas jag dina ord.
När ingenting annat är, finns de kvar.
Skriv oss.

2 kommentarer:

  1. så otroligt vackert, som alltid blir jag berörd av dina ord, som att du skriver av mina känslor

    söker mig tillbaka till orden, ett ord i taget, vi får väl se vart det för oss

    SvaraRadera
  2. Skriver...
    Båtarna skaver
    de vill ut
    jag med
    vi ser det
    när du skriver
    "oss"...

    SvaraRadera